Glädjestorm

   Dagens blogginlägg skrivs utomhus, för er som undrar.
   Jag sitter på en altan i Änge, och på himlen ser jag... max fem ytterst små moln. Perfekt väder, om det inte vore för det faktum att det blåser lite kyligt. Men man kan väl inte få allt här i livet.
   Däremot fick jag just ett skräp i ögat, som kom flygande med vinden. Moder natur hör mig igen, tror jag. Det där kändes lite grann som ett "Klaga lagom, bortskämda norrlänning!". Så vinden blåser väl svlaknade, antar jag.
   En sak har jag kommit fram till, under mina dagar här i Änge - hos Björn, om ni inte visste det. Jag har noll bollkontroll. Åh, det var kul att säga! Noll, boll, kontroll. Kul...
   I alla fall, noll bollkontroll (hehe), lite lätt bollrädd, och inte särskilt stark. Därför måste jag nog stryka karriären som proffesionell bollkalle. Jag tror det är det enda som jag skulle kunna komma upp till, om jag försökte mig på en karriär inom bollsporter. Eller chips-kalle. Heter det chips-kalle? Vad kallar man den där snubben som går mellan läktarna och delar ut chips? Man kan nog inte säga chips-kalle, för dety låter lite mer som en person som går och plockar upp chips som alla kastar utanför "det amrkerade området". Eller?
   Jag är förvirrad... och har egentligen ingenting att skriva om. Jag kände bara för att uppdatera.
   För er skull.
   You're welcome.


Marie Degerström


Kommentarer
Postat av: Ingela

Thank you...?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback