Alice in Wonderland

   Jag vet förresten inte hur många av er (...hur många är ni?) som tycker om Tim Burton, Corps Brode, Nightmare Before Cristmas, Edward Scissorhands m.m., men jag är ett av hans mindre fan. Med andra ord så tycker jag om hans filmer, men jag kan inte allt om honom, och jag är inte direkt någon stalker... som man kanske är om man är hans största fan?
   Any who, so ska han nu komma ut med en ny film, nämligen en re-make av Alice in Wonderland (eller som vi vill känna den, Alice i Underlandet). Den förväntas komma ut i början av 2010, och från vad jag kan se så är det en Tim Burton film, indeed. Den har de vackra bilderna, roliga konsepten, faschinerande effekterna, och Johnny Depp. Jo, tack, Johnny Depp och Tim Burton känner nog varandra ganska väl vid det här laget, med tanke på det antal filmer de har gjort tillsammans. And I must say, I like it.
   Den senaste av dom var Sweeney Todd: The Demon Barberer of Fleet Street, som ni kanske har hört talas om.
Så nu slås de ihop igen, med produktionen av Alice in Wonderland. Vi får väl vänta tills 2010 för resultatet, men kan njuta av trailern tills dess.
   Vad tycker ni?






   Oh, och när jag ändå är igång kan jag ta tiden att grattulera Tim Burton till sina 30 år med animation. Good work, man! Hat's off.


Marie Degerström


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älska Tim Burton! Sleepy hollow har han ju också gjort:)

Visste du att Burton är gudfar till en av Jhonny Depps ungar? Eller om det va tvärt om :S

2009-07-30 @ 19:31:08
Postat av: Marie

hade ingen aning om det, faktiskt :O men som sagt, så håller jag inte reda på allt om honom :P fun fact, though :)

2009-08-02 @ 19:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback