Det går segt nu (8)

   Damn you, mentala uppförsbacke! Du haro sugit musten ur mitt förråd av styrka, och kastat det åt onödigt trams vid namn skolarbete - ty du är en ond varelse!

   Det jag försöker säga är att Marie Degerström stött på en sån där härlig, seg gående "jag-orkar-inte-göra-särskilt-mycket-period". Vilket är fullkomligt utmärkt när man har två arbeten som ska lämnas in, två prov som ska göras, samt ett trevligt litet val - som inte har någon inverkan på framtiden - som individuellt val och "vad vill du göra när du har gått klart gymnasiet?".
   Herrejävlar.
   Gjorde vi inte nyligen ett sånt här val när vi valde linje? Nu måste vi alltså sätta oss i skiten igen med val, för det där första valet inte räckte till? Om det skulle vara så att en 9:a kommer in här (och nu menar jag inte en kille som är så snygg så han klassas som en 9:a, utan en från årkurs nio... inte för att jag tycker illa om killar som klassas som en 9:a *hör av dig!*...)
   ...förlåt för min ADD, jag kommer jämt av mig så när jag börjar skriva saker inom parenteser.
   Men
, om det nu skulle komma in en ur årskurs nio här så ska ni veta: It's not over! Det kommer fler val - och de kommer när ni minst vill ha det. Och nu ska ni dessutom göra fler val, med fler möjligheter, och fler följder. Lovely, isn't it?
   Hoppas ni får ett trevligt sista år på högstadiet med den tanken som ligger och slår på er med en träklubba (en säl, möjligen?)
   Så bara för att det finns fler saker att göra, och extra lite ork, måste jag självklart ge mig själv fler saker att göra. Träna, skriva, städa, organiser, planera är bara några av de ord som hemsöker mig varje helg (plugga är också där, men jag har valt att inte bry mig om det). Och göra om bloggen är en punkt på min fina lista... julbilden passar liksom inte in längre, spec. med tanke på att tjugonde-dag knut var för fem dagar sen. Men ni får ursäkta att jag tar det sen.
   Något jag faktiskt klarat av i helgen var att planera, bitvis, inför framtiden. Självklart inte kring de skol relaterade punkterna, utan hur jag ska ha det i lägenheten (som jag får snart!), hur jag ska ha råd med det, hur jag ska få ihop pengar inför (möjligen) tågluffningen nästa sommar (2010).
   Det var faktiskt rätt så kul. Undra varför jag tog tag i det först, tro?
   En annan sak som jag egentligen borde göra nu är gå och lägga mig - jag är faktiskt rätt så trött. Men eftersom mitt undermedvetna råkade höra att min pappa sa "Lägg dig inte för sent, så du orkar med skolan imorn." vet den att jag går och lägger mig för skolans skull... och helt plötsligt känns inte det så lockande längre.
   Jag börjar ana att skolan inte är så rolig som alla säger. Fast vilka säger det egentligen? Visst är det mest lärare och föräldrar som säger det?
   Dom är uppenbart efterblivna.

  
Jag tror faktiskt jag ska dra ihop det här nu, och gå och värma mig i sängen. Inte för att jag vill sova, utan för att jag är kall. Jag insåg just att jag är rätt så kall, när jag kom på mig själv med att stå och trycka benen upp mot elementet inne på badrummet.
   ...jo, varm säng, låter faktiskt rätt så lockande.



Marie Degerström

Kommentarer
Postat av: Bella

haha du skriver så.. så... bra! alltså det är så roligt att läsa din blogg och du skriver på ett väldigt talande sätt :)

Postat av: Emma

Efter uppförsbacke kommer nerförsbacke!!! ...Eller raksträcka... eller ännu en uppförsbacke :S holy crap

2009-01-21 @ 20:35:31
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback