Jag ska dansa i parken!

   Jag vet inte om det finns någon folketspark här i stan, men i någon park ska jag dansa. I badhusparken, på österäng, någonstans! För jag vill ha sommar sommar sommar! Med allt vad det innebär.
   Jag håller en viss Benet skylldig till denna längtan, eftersom det är han som har börjat diskutera med mig "vad man saknar mest med sommaren". Det är ju jätte bra att tänka på, när man är en sommarälskare som jag är, såhär knappt i början av våren, när moder natur är som allra tjurigast ock blåser kalla vindar från alla håll.
   Varför ska vi ha så ojämnt väder alla år? Antingen är det ingen vinter, eller så är det vinter för evigt.
   God freaking dammit!
   Men bara för att jag vill ha sommar så mycket som jag gör har jag kastat om designen på min blogg. Rent demonstrativt (mot våren, obviously) tänker jag hålla mig till sommar saker och sommar ämnen... så gott jag kan.
   I helgen åt jag t ex en glass. Vågat, ey? Dock var det inte jag som köpte den, utan Björn (note: vill du inte ha med ditt namn i min blogg, säg det till mig då, för... I really don't care. Toughen up boy, you're my boyfriend!). Men det var en glass, vilket som. En GB Temptation, för att vara exakt. Den får fyra av fem kondomer. Rock on!
   Och för er som ännu inte vet det, så samlar jag på kondomer. Fast vem vet inte det? Jag har väl bara nämnt det tio gånger... elva nu.
   Men jag har även gått runt utan jacka, spelat basket (visst hör det till sommaren?) och solat. Rent demonstrativt mot den eviga vintern + våren!
   För jag vill ha sommar!
   Och jag vill fylla år!
   Och jag vill ha pengar!
   Och röda tygskor!
   Och en sidekick!
   ...jag ska skriva en lista


Marie Degerström

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hey Rock on har smittat av sig, de uttrycket kommer ta över världen, belive me! ;) Jag såg tussilago idag i stan, sommaren är påväg jag lovar!!!

Du och jag.. en dag på stan, det är sommar! :D

2009-04-13 @ 18:07:42
Postat av: Emma (the awesome one)

det var jag som skrev

Postat av: Ingela

Kalla vindar blåser oftast ifrån norr. Men snart ska det nog bli varmt där borta också (om man ska tro klimatexperterna)!

2009-04-17 @ 12:25:56
URL: http://ingelameandnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback