Stilla Natt, Heliga Skit





   December står och sopar av sig skorna utanför dörren, och idag har vi julpyntat! Det får man göra på första advent... har jag hört.
   Men det tynger mig att säga att adventsljusstaken på bilden inte är min. Under allt stök och fix glömde jag bort att ta kort på den, så jag googlade fram en bild alldeles nyss. Ve och skam, jag vet. Men vad gör man inte när man vill ha en första advent bild.
   Jag ska bättra mig.
   Detta innebär dock att de få personer som såg bilden, blev lycklig, och tänkte rusa över till mig för att se på ljusstaken som visas på bilden, kommer att bli besvikna. Det finns en här men den saknar det plastiga granriset och de gul-guldiga kulorna till fötter. Det är en gammal, hederlig röd sak... om det säger någonting.
   Men jag har varit lite extra pysslig idag. Julpyntet har kommit fram, lusselängder har bakats, och jag har sytt gardiner. Hör och häpna! Jag hade inte rört en symaskin på sådär tre år, och kommer plötsligt på att jag ska fixa gardinerna.
   Och bra blev det. Och julpyntat och fint är det.
   Julkänslan är faktiskt här i år. Den var lite smått frånvarande förra året, men i år sitter den där, och jag är sådär härligt julgald som jag brukar bli. Jag har till och med hoppat runt och dansat till julmusik (lindy-hop, ont i benen).
   Jag tror att det här kommer att bli en bra jul. Alldeles utmärkt, och rolig, och härlig och alldeles... ja, alldeles underbar.
   Tacka vet jag Askungen för det citatet.


   Marie *Sandy Claws*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback