Warning

   Nog har man hört talas om skräckfyllda upplevelser under midsommar helgen, men det här toppar allt.
   Visst har man hört att folk brukar dricka redlöst och knappt kunna stå upp efteråt, hur det är mycket förstörelse under den här vackra, men ändå så hemska, helgen. Sönderslagna fönsterrutor, bilar, båtar, brevlådor, allt har man hört talas förut, eller hur? Men det som hände för oss handlar inte om varken bilar eller brevlådor, inte heller om fågelbon. Nej nej, den här skräckfyllda upplevelsen jag ska berätta handlar om inget mindre än... rabarberbuskar. Mer specifikt vår rabarber buske.
   Någon jävel dök in i den!
   Vi kom ut efter vi hade sett på film och det var en stor jävla krater i mitten på vår rabarberbuske. A freakin' valley of the dead. Det såg ut som om en älg hade slängt sig ner i den. Usch! (Marie tycker i och för sig inte om rabarber, men det har inget med saken att göra).
   Vi listade snabbt ut att det säkert var någon som skulle gena över vår tomt från cykelgången till korsningen (snett mitt emot vårt hus). Resultatet = pappa var tvungen att snagga ner den till en halv decimeters längd. Från 1 ½ meter till ½ decimeter! Jävla sadister!
   Sen hade denna person såklart lämnat ett vackert spår av rabarberblad fram till korsningen. Så om någon nu skulle ha gått förbi kunde dom följa blad-spåret med blicken och sedan skratta glatt åt våran familjs... fucked up rabarber!
   Jag drog faktiskt på mig ett par lila, jävligt trånga träskor och försökte balansera på den lilla fläck jag stod på i skon medan jag plockade upp en del av bladen (typ 1-2 st, sen blev jag tillsagd att gå in igen). Om någon hade sett mig skulle dom säkert tro att det var jag som hade slängt mig ner i busken.  
   Nu önskar hela min familj att vi hade sett vem det var (mamma hade faktiskt sett när det hände, men eftersom hon satt ner såg hon bara hur rabarberna skakade som fan och hon trodde därför att det var storm. Varför björkarna runt omkring inte rörde sig en millimeter fattade hon däremot inte). Vi vill egentligen inte skälla ut den, vi skulle bara ha velat sett när det hände så vi kunde gå ut, ställa oss på altan och lugnt fråga denna o så onyktra person "Vad gör du?". Now that would have been fun.
   Jag vill i alla fall varna det svenska folket för dom nya rabarbarerna. Dom är inte att leka med! (Varför Marie skulle hata dom är ännu oklart, eftersom det är tack vare dom som hon slipper alla jävla rabarberpajer och rabarberkrämer... Ett stort tack till sveriges rabarbarer!) Jävla sadister!

   Marie *Mashhumba*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback