Bränn skiten

   Hade tänkt gå och lägga mig tidigt idag, men ack, detta går inte.
   Varför är har man mer mappar och pärmar efter skolan än på skolan? Helt plötsligt är hela min säng full med papper, linjaler, skrivblock och skrämmande föremål som jag inte visste att jag hade. Vart kommer allt ifrån? Jag hade inte så här mycket när jag gick på skolan, eller?
   Hur som haver så har jag nu haft en kort rota-igenom-allt-och-hitta-vad-som-ska-behållas-stund. Jag tror jag aldrig har varit så uttråkad i hela mitt liv, och det slutade ändå med att 4/5 låg kvar på sängen (fast i en mycket finare hög...ar). Jag insåg i alla fall när jag satt där och rensade att jag inte har gjort något på skolan. Jag har hittat typ 8104 anteckningar och ungefär 20 arbeten (tar i och överdriver... lite). Och hälften av dessa arbeten gjordes inte under sista året. Yeez, snacka om att det kommer bli tungt på Gymnasiet.
   Men sen kom den stora frågan... vart ska allt detta skräp förvaras? Allvarligt, vart her man allt sånt... man inte behöver men inte kan slänga?
   Kanske ska ta och bränna upp allt (och skillnaden mellan det och att slänga allt är att...?). För at göra det hela speciellt kan jag grilla lite marsmallows över elden. Någon som vill joina?
   Men det där "utvecklingshjulet" som visar hur man har arbetat från typ... dagis till nian har jag i alla fall bestämt mig för att behålla. Jag skiter i vad jag har gjort från sexan-nian men allt från femman och neråt är fan värt att behålla. Damn, jag var en cool unge!

   Marie fick en kom just på en sak (finaly, my brain is working)!
   Ändrade planer, Marie tänker inte gå och lägga sig tidigt ikväll. Jag ska gå igenom dagisböckerna! Alla gulliga, sliskiga bilder på ungar som man inte har någon aning om vem dom är och alla coola, störtsköna bilder på mig med någon rolig kommentar under... I'm going to be up all night.
   Men jag tänker fortfarande bränna allt skräp.
   Hänkar någon på?

   Marie *Badum dum disch*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback