Små kusinerna ?

   Så var den hör dagen över. Skit skön dag, om jag får säga det själv.
   Efter att jag hade varit ute och tränat åt morsan och jag pärplättar. Mums! Men vi lämnade en del åt syrrans matlåda imorn, eftersom hon älskar pärplättar. Efter det bar det av till stan (vid 15.00). Vi träffade resten av familjen vid fyra tiden då vi gick och köpte skor och en tårta, för att sedan äta middag på någon resturant.
   Jag beställde "Lammkotlett Grekisk"... det stod fel i menyn. Den var säkert gjord på något grekiskt vis, men det skulle ha stått lammkotletter! Jag fick tre stycken! Så det blev tyvärr ingen tårta för mig, fast det har blivit ganska mycket tårta den senaste tiden så det skadade inte mig så mycket... fast den såg god ut. Gräddtårta med jordgubbar... *suck*.
   Men att leka med små kusinerna "slätade ut" det hela. Hetaste killarna i byn! Båda två var lika gulliga som vanligt, för att inte tala om livliga. Full rulle på bpda hela tiden. Jag var till och med tvungen att ta en paus.
   Båda for runt och spelade fotboll, nickade basket bollar och lekte... fåglar? Något som däremot var lite skumt var när en av dom kom och pekade på sitt bröst och sa "Jag har mjölk i det här."(?). Tydligen matar han sina gosedjur genom att amma dom... bra där "Ninni" (hans lillebror kallade honom det... and now we might know why).
   Det var också jävligt skumt när Elin och jag gömde tennisbollar för dom och "Ninni" hittade en... vad gör han då? Han bestämmer sig för att gömma den själv, på bästa tänkbara ställe. Vart gömmer han den? Innanför byxorna, så klart... Och när han väl har lagt den till rätta säger han "Nu märks den inte!". Nej nej, helt klart osynligt att den ligger där. Big dreams for such a small kid...
   Men ska man orka med morgondagen är det nog dags att dra sig tillbaka nu. Hoppas på bra väder, för jag vill picknicka! Och bada, självklart. Om det blir sånt väder som vi hade idag är det nog inget att oroa sig för.
   Go'natt


   Marie *Stor fågeln*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback