Major Headache

   Sitter här med världens huvudvärk, och har just sett på en film som jag inte ens minns vad den handlade om... Anledningen till varför jag har huvudvärk är jag väl medveten om vad det är. Solen! Jag har inget emot solen, min mina ögon har något emot solen. Och resultatet för Marie när hon har varit ute en hel dag utan solgalsögon är just, huvudvärk. Men mamma och jag sprang iväg till bussen in till stan och jag glömde totalt bort dom. Och detta är mit straff.
   Jag kunde inte ens njuta av jordgubbarna...
   Så nu ska i alla fall jag gå och ta en varm dusch, göra i ordning mig för kvällen och försöka sova bort det här. Alvedonen jag tog verkar inte fungera så bra, så jag får väl ta till gamla hederliga huskurer.
   Men tack vare att jag fick denna huvudvärk kunde jag självklart inte träna heller... därför är jag inte heller på så bra humör. En riktig toppen dag. Jag var egentligen inte så pigg på att gå på stan men var tvungen att göra det för att kunna ta ut pengar till Yran biljetterna (som jag dessutom inte kunde köpa eftersom man tydligen var tvungen att boka dom på ticnet först...). Så bra blev det!
   Jag köpte i alla fall lite hår mousse på stan (eftersom jag itne hade råd med något annat, för tillfället), och det är väl typ det bästa. Fast middagen var itne heller så pjåkig (fast den åts hemma, grillat kött med potatissallad).
   Btw; så ska Marie till stugan på torsdag så efter det blir det inte så mycket skrivet. Förmodligen ingenting alls... men vi överlever nog. Och även fast det är långt till "civilisationen" för mig borde jag kunna hålla någon sorts kontakt med omvärlden och mitt umgänge. Om inte så får jag gott om tid att försöka skriva på min bok. Det var ju i och för sig där jag började på den... jag kanske kan få lite inspiration, som jag fick förra året. Det kanske är just sommarstugan jag behöver för att kunna skriva.
   Men om jag ska överleva tills dess och inte dö av den här huvudvärken får jag nog ta och börja med "huskurerna" nu.
   ... Jag mår illa.


   Marie *Steven*

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jadu, jag blir också ivägskickad till stugan och jag hoppas verkligen på inspiration! Min högsta dröm står på spel här! Äh, det löser sig Ägget, You know it always does in one way or another. :) Hang in there


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback