Fiffel söndag!

   Måste först säga att jag blir lite förbannad när mitt förra inlägg är... fel. I och för sig kanske det bara är fel hos mig, men om det är någon annan som har läst det och inlägget heter "Tankegång", skit i det! Heter den däremot "The Big It" är det bara att läsa.

   Idag har det varit full rulle i residenset. Det har bakats och lagats och rensats och städats och inretts. Men bra blir det. Vi har i alla fall bröd så det räcker för den kommande månaden och mitt rum luktar rent och ser fräscht ut. Lite retro här och var.
   De nya sakerna i rummet kom fram när mamma rensade ut porslinskåpet, tydligen var det för fullt och hon var tvungen att slänga några få saker. Vips, så var Marie där och snodde åt sig det hon ville ha! T.ex. en vit fin blommvas som jag målade lite guld mönster på (vilket jag inte skulle ha gjort. Kanten längst upp blev ok men är man inte konstnärlig blir det inte bra när man målar... men det duger). Gjorde dessutom om lite på min gamla fula byrå så den ser lite mer somrig ut. Och efter att ha flyttat runt en hel del och plockat bort en hel del har jag nu kunnat placera ut ljus i rummet så att jag kan tända dom och skapa en lite mysig stämmning.
   Dessvärre måste jag dammtorka färdigt nu. Det mesta är klart, men självklart är städningen kvar till sist.
   Kanske droppar in något senare.


   Marie *Träskalle*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback