Barfota Slokhatt

   Tänkte att jag skulle slänga in ett litet inlägg nu när jag är vid en dator, över yran-helgen.
   Jag kan glatt berätta att jag har fått en ny kompis! That's right, även konstigt folk kan huitta någon att umgås med. Denna någon är ingen mindre än Barfota Slokhatt, aka. Barfota Storkatt i tidningen karneval. Reporten som hade pratat med honom hade uppfattat namnet fel, även fast han hade upprepat det och sagt det klart och tydligt. Men det gjorde bara det hela mycket roligare.
   Men Barfota Slokhatt var en mycket trevlig filur, om jag får säga det själv. Han hade en intressant ull-rock på sig i regnvädret. Enligt honom så absorberar rocken vatten, på detta sätt blir han alltså inte blöt, i tre dagar. Efter detta väger den dock 50 kilo, och det tar ett år för den att torka. Väldigt effektiv under yran om det regnar, annars bara cool. Sedan hade han även den skit coola hatten med broscher från sveriges alla hörn på. Eller broscher låter lite tantigt... säkerhetsnålar med märken från sveriges alla hörn, låter lite bättre.
   Vi stod där länge och pratade, medans vi åt kolbullar, och delade med oss av historier (det var mest han som delade med sig och vi tog emot... saft inräknat!). Han berättade t.ex. hur det en gång hade kommit fram en liten person (ett barn) till honom med en liten bit kolbulle i handen. Den lilla personen tittade upp på honom och han kopplade det direkt till att den lilla personen hade blivit mätt och att dennes föräldrar då hade sagt till honom att ge resten av kolbullen till mannen där borta. Så han tittade ner på den lilla personen och sa: "Får jag den där? Tack", varpå han tog den lilla biten med kolbulle och åt upp den. Den lilla personen såg förskräkt upp på honom och sprang sedan bort till sin mamma, och sa: "Mamma, mamma! Han åt flugan!".
   Med andra ord, den lilla personen hade alltså tänkt sänga den lilla biten med kolbulle, inte ge den till Barfota Slokhatt (diggar det namnet!).
   Härlig prick det där, som även hade varit och vandrat på samma ställe som jag har min sommarstuga! Tror jag ska droppa förbi hos honom idag med, och äta kolbulle! *Nam nam*
   Vi ses gott folk!
   Ha de


   Marie *Snyggo*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback