There and back again

   En lyckad hemkomst från helvete/ödemarken skulle kunna få en på riktigt bra humör. Detta sker dessvärre inte för Marie. Why? Hon har gått och blivit förkyld!!
   That's right, I'm sick! Jag hostar, jag snörvlar och jag svettas hinkvis. Och inte nog med det, I'm in pain! Inte efter den där jävla karusellen som vi åkte på yran (som iof skadade båda mina handleder och gav mig bisarra blåmärken), nej då, utan smärta i revbenen. Vad innebär detta (förutom att jag inte kan sova och knapt kan andas)... jag kan ha hostat av ett revben! Could it get any worse?
   Och med min förkylning kommer alltså dessa dagar av "slappande" inomhus. Kan vara skönt, om det inte är så otroligt bra väder ute! Folk far runt och cyklar, solar, badar och har kul i den härliga värmen, samtidigt som dom blir vackert brun av solen... och Marie sitter och hostar lungorna ur sig. Jag ska avliva den jävlen som smittade ner mig.
   Största målet för tillfället är i alla fall att bli frisk innan Stockholms resan... vi åker den 9:onde. Great!
   Två dar har jag alltså på mig att bli frisk. Så de kommande (två) dagarna kommer för det mesta att bestå av:
   - Vatten (Vätska hjälper, det vet vi alla.)
   - Te med mycket honung i
   - Halstabletter
   - Hostmedicin
   - Huskurer som kan hjälpa mot förkylning
   - En hel del jämmer, svordommar och djupa suckar

   Så håll tummarna för mig nu (höger tumme... vänster tumme för tydligen otur med sig) och försök att inte komma allt för nära mig om ni har någon annan sjukdom. Eller om ni inte vill bli förkyld.

   Jag kan dessutom berätta att min bok som jag skriver på... fortfarande står stilla. Det var, som jag kanske redan har sagt, tänkt att jag skulle skriva när jag var i stugan, men den här idioten glömde bärbara datorn hemma. I och för sig fick jag låna pappas bärbara att skriva på men eftersom boken inte fanns på den datorn är det ganska svårt att fortsätta (ty jag kunde icke minnas vad jag senast skrivigt).
   Så den står lika still som... statoil skylten nere vid macken.
   *Djup suck*


   Marie *Frukta mig*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback