Every Freakin' Irrelevant Thing

   Igår fick lilla villsna Marie ett sms där det stod 'Om du laddar ditt kort med 300 kr får du 20 % extra...' vilket inte är viktigt alls (jag har ingen användning av 300 kr på mobilen, så varför skulle jag behöva 20 % extra?) Nej nej, det viktiga är smset jag fick före det - när jag satt och tuggade på en torr macka.
   *Pling*, så ramlade det in ett meddelande på mobilen från, precis, Pling! Nu vet jag inte vad det stod i smset, ord för ord, eftersom det tydligen inte var lika viktigt som 20 % extra...? Om nu någon börjar undra hur jag prioriterar - jag själv stannade just upp med fingrarna på tangentbordet och tårna i papperskorgen - så är det väl rimligt att mina prioriteringar är lika konstiga som jag? Detta innebär alltså att Ingelas sms sjunker i värde... vi ber om ursäkt för detta.
   Men på tal om det jag talade om förut, så handlade detta sms om något som kallas EFIT. Jag själv skulle nu se detta som en förkortning för Every Freakin' Irrelevant Thing (*se rubrik*), eftersom det var den tanken som snurrade runt i mitt huvud när jag själv snurrade runt och fotade. Men ack nej! Detta står, tydligen, för Ett Foto I Timmen... av irrelevanta saker.(!)
   Här slår min omtalade idioti in. På tre sekunder har jag brukat upp det som skulle vara en annan persons årsförbrukning av idioti, när jag säger ordet jag ångrar att jag sagt (...lite grann) "Ja".
   ...
   Nu vet inte jag om ni vet det här, men jag gör oftast ingenting på söndagar. Ingenting! Och idag skulle det bli ett överflöd av ingenting, eftersom jag har geografi prov på tisdag, och skulle därför sitta med en tjock bok i knät hela dagen. Så vad hade min idioti tänkt att jag skulle ta kort på? En tå för varje timme? Utvecklingen av min suddludds hög? Solens osynliga gång bakom de grå molnen?
   Jag kunde i och för sig ha nekat till att göra uppgiften - speciellt med tanke på att frambringaren av min idioti (känn dig stolt, ty det är du, Ingela) inte gjorde sin del av uppgiften. Jag kunde ha sagt att även jag glömt bort. Men icke!
   Så, mina damer och herrar, fåglar och hundar, låt mig presentera;
   Söndad... and every freakin' irrelevant thing that comes with it

10 am - 11 am



Detta är då en väldigt annorlunda bild på mitt täcke, samt två kuddar.
De representerar min uppstigning, morgon gymnastik och första "skvätt".

11 am - 12 pm



Det må se mindre aptitretande ut, men det är bra att ha när man arbetar(")
Någon gång under denna timme drack jag varm oboy med grädde. Splendido!

12 pm - 13 pm



Som jag tidigare nämnt i detta inlägg ägnades större delen av dagen till att plugga
Detta är böckerna, från mitt eget personliga helvete, som jag stirrat i idag
Enjoy looking at them

13 pm - 14 pm



I brist på bättre fotade jag blomman i köket
Men låt er icke luras! Jag satt fortfarnade med näsan i böcker
Även fast de övriga i min familj hade åkt in till stan satt jag där... och läst... *suck*

14 pm - 15 pm



Min familj kom sedan hem från stan och gav mig denna cylinder från paradiset (när man pluggar, vill säga)
De lät mig även ta en rätt så oskarp bild på denna, och jag lägger nu upp den här (för att fylla ut en timme)

15 pm - 16 pm



Brist på bättre + brist på bättre = det som låg närmast - nu på bild!
Vi fyllar ut ännu en timme av plugg med ett halsband. Once again; Enjoy!

16 pm - 17 pm



Haha, helvetet är klart! No more study-udy-udying for me! (...today, that is)
Så det blev till att lägga spotlighten på det enda mina stackars hjärnceller kommer att lyckas åstadkomma idag.

17 pm - 18 pm



En välförtjänt finmiddag väntade när jag väl var klar med läxan
May I say; It was delicious!

18 pm - 19 pm



And then I had nothing. Nada. Jag såg en fågel på tv som hade mer en vad jag hade.
Så ännu en gång slängde jag upp närmsta bästa, och tog kort på det.
This is; Nothing

19 pm - 20 pm



Sedan slog det mig att jag kunde gå ut och gå i höstnatten.
Så jag knäppte en snabb bild på hur vårat "nya" kök ser ut för att fylla ut ännu en timme.
Dum som jag var tog jag inte med mig kameran ut... idiotin från igår ligger fortfarande och puttrar.

20 pm - 21 pm



Väl inne satte jag mig framför tv:n (och såg på parlamentet) för att sedan skriva lite i min dagbok
Jag måste bara tillägga att dess "omslag" känns väldigt Marie-ig. Eller hur?

21 pm - 22 pm



Efter parlamentet började 'Bad Company' och jag stirrade ofta på klocken under filmen
tänkandes; "Kan jag sluta ta kort nu? När ska jag gå och lägga mig? Måste jag ta kort tills dess?"
Klockan 21:41 bestömde jag mig för att jag skulle ta min sista bild och sedan gör mig i ordning för att gå upp.


Och nu sitter jag här, efter lite mer än en timme av tid på YouTube och allmän lathet bestämde jag mig för att slänga upp bilderna jag tagit under dagen.
Visst är det härligt att göra i princip ingenting, för att sedan ta kort på det?
Hoppas ni njöt av det mer än vad jag gjorde.
Untill next time *vinkar och ler fånigt*


Marie *today-wannabe-camera-Kevorkian*
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Du klarade dig ju ruskigt bra för att vara nybörjare. Själv är jag nästan veteran, kanske därför jag glömde bort det totalt.

Men det var snygga bilder! Hur man får en tråkig dag att se glamorös ut. ;)

Btw; vi har likadana sängkläder.

Postat av: Emma

Jag gillar din blogg mycket bättre på datorn än i min mobil, haha!

I'll be coming back for your blog (almost) every day, hah.

See you!

2008-10-24 @ 16:48:02
URL: http://designofemma.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback