It's a circus act!

En kombination av snö, regn och kyla kan bara resultera i en sak.
   Underhållning på hög nivå.
   Vägarna blänker som nyputsade glasrutor på ett höghus, och ger oss vanliga sadistiska Svensson en otrolig underhålllning såhär på morgonkvisten. Och jag vet att jag inte är den enda där ute som njuter av det här. Även våra kära sandbilar njuter av denna underhållning, vilket märks med tanke på att när de väl sandar så gör dom ett väldigt bra jobb (enligt sadisten) när de släpper ut sådär tio gruskorn per kvadratmeter.
   Detta ökar underhållnignen ännu mer, då det finns vissa ofrivilliga underhållare som kommer på den smarta idén att de ska hoppa mellan dessa välplacerade fläckar av gruskorn.
   Do you see the beauty here people?
   Eller har ni sett det med era egna ögon kanske?
   Fallet som annars kunde ha blivit underbart underhållande innan, blir plötsligt ännu bättre! Det är bara logiskt att mer kraft resulterar i... mer kraft(?). Med andra ord - fallet som innan skulle ha blivit en lätt halkning, att benen glider åt varsit håll, blir helt plötsligt en väldigt ograciös "flygtur".
   Självklart skrattar jag inte direkt! Man måste ju se om dom har överlevt falllet (eller om det händer något mer) innan man skrattar.
   Dessvärre måste jag erkänna att även jag har gjort ett vackert fall. Dock inte av att ha hoppat mellan gruskorn, utan av att ha klivit av bussen, och benen drog i varsin riktning. Though I must say I was very gracefull!
    Men det hindrar inte mig från att njuta av andras olycka. Skadeglädjen är den bästa glädjen. Speciellt när det är halt ute - och idag är det halt om något. Det märker man, när man sitter på bussen och den slirar genom rondellerna.
   Lite drifting sådär på morgonen. Spännande... (Vet du inte vad drifting är? Well then... spela ett bilspel) I övrigt är Östersund som en stor cirkusakt med allt folk som flyger omkring.
   Det uppskattar jag faktiskt, sadist som jag är.
   
   I helgen är det hur som haver dags att slänga upp lite julpynt. Första advent är på söndag, och nedräkningen börjar på måndag.
   Det är också sådär 13 skoldagar kvar av terminen, och på måndag är det 17 dagar tills jullovet (helger inräknat).
   Lyckorus åt de lata jävlarna som vill ha frihet i några dagar!


  
Marie *Happypill*


Kommentarer
Postat av: Bella

Hahaha du är grymt rolig du Mariee :D synes på måndag :D

Postat av: Ingela

Faaast... Höstterminen pågår ju i sådär en två veckor till efter jul. Så att det ska jämna ut sig med vårterminen.



(Vad var det du sa om sadist?(a) )

2008-11-28 @ 20:30:03
URL: http://ingelameandnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback