1 December

   Jag har varit hemma idag, eftersom jag vaknade imorse och kände att jag höll på att spy.
   Känslorna efter att ha sett årets Coca Cola reklam har väl hunnit ikapp mig. Är jag den enda som irriterar mig på den? Dom har tagit bort den där klassiska glada reklamen, med morfarn och barbarnet som läser i boken "Then the trucks came over the hill...", och så kommer lastbilen fram och ljus tänds, och coca cola kommer fram, och alla är glada och det är jul! Vad hände med den? Den är jul. Och då tar dom bort den. *suck*
   Ifall någon undrar så tycker jag att bästa julreklamen i år går emellan postens - där den lilla röda bollen går runt och dekorerar - eller triss - med deras plötsligt händer det.
   Det är än så länge vill säga.

   Men även fast Coca Cola reklamen är fel innebär inte att julkänslan är borta. Den är där, och jag är lika glad.
   Även fast jag mår illa.
   Men jag har hört att vissa inte har den här julkänslan(!). Att den är lite frånvarande i år. Så därför kom jag på en idé - glädjespridaren som jag är. Jag ska starta min egna lilla "julkalender", här på min blogg. I hopp om att sprida julkänslan (eller sparka igång den?).
   Så varje dag, fram till 24 December kommer jag lägga upp en bild, eller en video, som förhoppningsvis hjälper till med julkänslan - håller den uppe eller lockar fram den. Den finns även här för de som inte har en egen julkalender... om någon är instresserad av det vill säga.
   Så här är första "luckan" - och vad passar bättre om inte den redan nämnda julreklamen själv.


Always Coca Cola





Marie Degerström

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ehm... Hate to say it, meeeen... Du ligger lite efter... Enda kalendern man följer också saknas det luckor. Sandal tamefan...

2008-12-03 @ 12:46:35
Postat av: Marie

Ligger efter? Vänligen förklara, för mig inte förstå ditt inlägg.

Och jag har letat efter sätt att lägga till luckor på klippen och bilderna... does not exist. Se klicket in hit som själva "luck-öppningen", and stop complaining! :P

2008-12-03 @ 17:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback