Maries fredagslista - Saker jag vill göra

- Dra med mig en grupp människor, ungefär lika stor som en klass, och skrämma folk på stan
Hittade en film på youtube från något
japanskt program (japaner har konstiga idéer) där en stor skara med med folk möter en ensam person som kommer gående på en gata och börjar jaga denne. Såg jävkligt roligt ut och Marie vill göra det!
- Hitta en praktik plats, och det snabbt!
Är less på att gå runt och dra hemma. ÄVen fast jag bara gjrot det i någon dag... tre kanske?
- Gå i skolan
Trodde faktiskt aldrig att jag skulle längta så mycket till skolan som jag gör nu. Trodde faktiskt aldrig att jag skulle längta till att gå i skolan alls! Men jag längtar tills nästa år, även fast jag vet att mina kompisar kommer sluta före mig... kan hända att det kommes kännas tungt, men förhoppningsvis är det värt det. Det är ju min utbildning och framtid det handlar om.
- Skapa någon sorts "video logg" på YouTube
Kanske bli sedd och hörd av folk... och lyckas göra någon bra video (som inte bara dom jag känner tycker om)
- Lära mig japanska
Det är på G. Kan lite nu, men vill kunna mer. Ska jag vara ärlig tror jag faktiskt jag kan mer japanske än vad jag kan franska, och det har jag läst i tre år...
- Skriva klart min bok
Har 319 idéer som jag "bli av med", men vet inte hur jag ska skriva det. Och det är ingen mening att försöka komma med förslag, för då kommer jag bara köra fast. Men jag vill typ skriva 8 sidor, så jag iaf kommer igång. Då har jag något att spinna vidare på, och det brukar gå lite lättare då. Problemet är säkert att jag börjat på böcker förut men aldrig avslutat dom, så jag "har kvar dom i huvudet". Men jag ska försöka komma igång igen... hold your thumbs!
- Ha en pojkvän
Jupp, the complaining is back again... damn it! Men det är inte lätt att vara själv... i all evighet. Känns lite lätt tomt nu, speciellt när man ser att alla runt en tycker om någon, blir omtyckt av någon eller får den perfekta kombinationen av de båda. Sannolikheten att jag kommer hitta någon har nu rasat ner till noll, eftersom jag itne går i skolan längre. Ingen skola = inget nytt folk, inget nytt folk = ingen möjlig "tycka om" objekt, inget nytt folk är också = mindre chans att hitta någon intressant fest, mindre chans att hitta någon intressant fest = ... inget ytt folk. Om det nu inte skulle dyka upp någon ur mina gamla kretser (... inte så troligt) så kommer den här ensamhets-jväla-piss-saken hålla i sig ett bra tag till. Och alla hjärtansdag närmar sig med stormsteg... jag tänker leka cellibat den dagen.
- Gå och lägga mig
Dränka mina bekymmer i någon mysig låt och bara drömma mig bort. Kanske komma på en bra början på min bok, eller en bra praktikplats där dom mest troligt vill ha mig.


Marie *Idioti*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback