My little 2-6 year old me

Med tanke på tiden blir det et kort inlägg. Ett kort inlägg för att bekräfta det vi redan visste; Fan vilken cool unge jag var som liten! (brag brag)
Konstnärlig: Nej
Atletisk: ... aktiv i alla fall
Vacker: Självklart
Populär: Jag verkade tycka om mig själv, så det gjorde väl även resten
Så jävla grym: Hell yeah!

Efter att ha läst igenom dom fyra böckerna (storlek medium) kände jag mig ganska stolt över att ha varit mig själv som liten. Otroligt snygga kort, skit bra citat och en helgrym unge och hennes alla aktiviteter fyllde ut sida efter sida och jag log alla böcker igenom. Till och med när det stod att jag hade förstoppning... men det hade stått något outstanding innan, så det var därför jag log.
Bästa citatet (i boken... kan en hel del som inte finns med, annars) var i alla fall från när jag var fyra och vi satt och åt frukost. Jag och en av mina goda killkompisar satt och skolade med oboy'en och låtsades att det var bärs. Varför? I have no idéa. Hur som helst så skålade vi ett ganska bra tag, och skrattade glatt. Efter ett tag dricker jag lite av oboy'en och ser sedan upp på min glada polare och säger: "Fast jag dricker mycket hellre vin!"
Finsmakaren #1. I och för sig var inte det där ett av mina bästa citat jag drog under min dagis tid, men min dagisfröken verkar ha missat en hel del coola saker jag gjorde. T.ex. att jag, varje gång plogen for förbi grinden vid ingången, slickade jag fast mig vid stolpen. Egentligen kanske det inte skulle ha varit så specielt, men den här dumma... grymma ungen gjorde det varje gång. Så när plogen var klar med sitt och for därifrån drog sig alla ungar tillbaka till sina sysslor och började glatt att leka igen... förutom jag som stod där och drog för kung och fosterland och försökte ta mig loss. Varenda jävla gång! Tydligen var jag lika dum då som nu. Men cool, så klart.
Och som vanligt drog dom upp "Turbo"... mitt smeknamn som liten alltså. När jag hade börjat på dagis var jag ganska liten, vilket innebar att vi hade vilostunder varje dag. Detta skulle ha varit helt okej, om det itne vore för det faktum att jag inte kunde ligga still. Efter ett tag (vem vet hur långt...)hade min dagisfröken skrivit i boken "Idag på vilostunden sov du inte, men du låg still i en kvart (?) och filosoferade. Vi gör framsteg!"
... Men när jag började komma dit vid sex på morgonen sov jag i alla fall en timme. För att jag var trött alltså. Varför ska man annars ligga still? Vila... fss.
Nej, jag hade för mig en hel del saker när jag var liten, alla lika bra som vanligt. Jag var glupsk (vilket tydligt syns på ett kort där jag asgarvar... med mat i mun), aktiv, smart så klart, snygg... om jag får säga det själv, cool och helt jävla äg!... egentligen var jag mest konstig, men det är det jag tycker var så bra med mig. Jag sket i vad folk tyckte, och det gör jag än idag. Tycker dom inte om mig, är dom inte värd min tid. Ett bra ordspråk som jag tänker hålla fast vid.
Go'natt

(Kort inlägg var det, ja... well well, lev med det)

Marie *Talande trädet*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback