Maries fredags lista - Vad jag har gjort

Ännu en fredag har alltså farit förbi. Hur spenderade Marie den? Jo;

- Hon började med att äta frukost.
Eller egentligen började jag med att smaka på en dålig leverpastej som det visade sig hade gått ut datumet för en månad sen, efter det smakade jag på den andra leverpastejen vi hade för att se om även den var dålig... vilket den var. Det var en "vanlig" frukost och ingenting specielt med den.
- Efter detta klädde hon på sig.
Jag märkte faktiskt att jag har gått omkring i ett par alldeles för långa jeans ett par dagar nu... men det var först idag jag såg det... classy. Sedan var jag ju också tvungen att märka prislappen som hängde bak på linnet, även den har använts förut (igår).
- När kläderna väl var på satte hon sig och såg på en film.
'The Magical Legend of the Leprechauns' blev det idag. Har gått igenom en del gamla rullar man inte sett på ett tag. För någon dag sen såg jag på 'Anne På Grönkulla' serien, fast jag hann inte med tredje delen... får väl bli någon gång i helgen.
- Mitt i filmen kom hennes mamma, som räddaren i nöden, och klippte till hennes hår.
Klippte med en sax alltså, inte slog (Pling). Nu är jag faktiskt relativt nöjd med frisyren. Den blev inte som jag ville ha den, eftersom den drömmen "förstördes" häromdan, men den blev klart bättre än frisyren jag hade igår. Morsan förstår nu att jag inte vill gå tillbaka till den frisörskan (mycket eftersom hon nu såg hur frisörskan hade klippt... *hurvens*).
- Efter klippningen slängde Marie ihop en snabb lunch.
Det blev mickro-gjord havregrynsgröt, och eftersom det var slut på sylt fick jag hälla på lite mosade hallon från gårdagens kladdkaka (riktigt gott faktiskt). Men tyvärr kokade gröten över, lite grann, i mikron och när jag väl åt den brände den sönder min tunga... detta kunde däremot lindras med ett ballerina kex.
- När lunchtallriken väl stod i diskmaskin gick Marie och såg klart på filmen, medans hennes mamma gick ned till sitt jobb för att fixa något.
Det var väldigt lite kvar på filmen, så jag gick runt ett tag och sjöng i huset. Tomt hus = Fri Marie. Blev lite utav ett träningspass där, för när man sjunger måste man självklart dansa, och när man dansar hej vilt och sjunger samtidigt kan man bli lite anfådd... och en lätt skrämmande person.
- Vid det här laget ringde Maries kompis, och dom pratade ett tag för att fördriva tiden.
Tack vare detta kommer jag nu bli pank. Jag vet inte hur långt samtalet blev, och vill förmodligen inte veta, men eftersom jag ringde från hemtelefonen till hennes mobil kommer det bli dyrt. Och jag måste förmodligen betala en del av telefon räkningen nu (beroende på priset). Varför? Därför moi'n parents fick vid middagen veta att jag hade ringt till Plings mobil, och eftersom mamma var hemma när jag pratade i telefon visste hon att jag hade pratat ett ganska, jävligt, långt tag. They won't go easy on me this time...
- När samtalet var avslutat dammsög hon övervåningen.
Dagens andra träningspass. F.Y.I: Om man dammsuger i en jävligt varm miljö svettas man mer än nödvändigt. Dessutom hjälpte det inte att jag var tvungen att lyfta upp vem-vet-hur-tunga lådor från under min säng, och min systers säng. Men jag kanske brännde bort ballerina kexet? (Btw; Jag åt ännu ett kex under telefonsamtalet... men det kanske också brändes bort under las dammsugning)
- Efter det att övervåningen var relativt dammfri gick Marie och såg på ännu en film.
Nu en lite mer... inte så gammal film: 'School of rock'. Men jag gjorde även några sitt-ups framför tv:n!... Fick någon konstig nisch. Det tog inte så lång tid av filmen så jag kunde sitta och spola tillbaka för att se spelningen i slutet 20 (... 4) gånger.
- Maries familj missade däremot denna film för dom kom hem just efter att den hade slutat.
20 min, för att vara exakt. Han se slutet på en film på canal + innan dom kom in. 'Finder's Fee' tror jag den heter. Eftersom jag bara såg slutet kan jag inte säga så mycket om själva filmen, men den kan vara bra. Slutet var i alla fall så "tragiskt" att jag var tvungen att garva (see it and you'll know what I mean).
- När hennes föräldrar hade kommit in i huset och packat upp maten dom köpt åt dom dagens middag, som blev Pizza.
Vid det här tillfället var det ganska lungt, ända tills vi började prata om mobiler. Snabbt vände det från "Vanlig Och Lugn Fast Konstig Middag" till "The Shit Has Hit The Fan!". Det hjälpte inte särskilt mycket att jag började må dåligt (Jag kan inte äta så mycket pizza. En kvart slinker ner, sen blir det för mycket... tyvärr).
- När middagen var över och Marie och hennes syster hade gått igenom de anorektiska tjejerna i skolkatalogen gick hon, hennes syster, och deras pappa ut och gick.
Jag var tyst för det mesta. Farsan och syrran gick och pratade om Dvd Studio Pro, och jag kände att jag inte hade så mycket att säga om det faktiskt. När vi senare började prata om ungdomarna i byn hakade jag glatt på. Det fanns lite att tillägga där eftersom jag vet en del (inte en hel den, uten en del).
- Efter promenaden skulle familjen se på en film.
Var det tänkt, men det blev inte av. Istället såg vi på 'Psych', vilket inte gjorde mig något eftersom jag redan hade sett filmen vi skulle se ('Déjà Vu'). När Psych väl var slut såg jag introt på 'Law And Order: Special Victim Unit' men drog mig snabbt tillbaka... jag orkade inte med det.
- Marie tog därefter en snabb dusch, borstade tänderna, gnussade lite med tandtråden och gick sedan upp till sitt rum.
Där jag satte mig och skrev i min blogg på blogg.se. Vilken tid det tog... Men nu vet allämnheten hur Maries fredag såg ut... ungefär som en vanlig fredag, fast jag brukar fara ut och springa istället för att gå en promenad.

Jag kommer igen nästa vecka med en ny lista, vad temat på den listan blir får vi se då.
Go'natt gott folk!


Marie *Puff...*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback