Dream On

Sitter för tillfälet vid Mammas dator med mängder av hårfärgningskollejoks i håret. Visst är det skumt att när man inte får kliai håret ska det klia extra mycket. Men det har börjat dö ut nu... den lilla pestiga klia...nen i huvudet har väl äntligen gett upp.
Nej så nu ska man bli blond(are). Med lite extra slinger dessutom. Jag hoppas på det bästa men vetinte direkt vad jag ska förvänta mig. Jag trivdes i och för sig i min gamla hårfärg men kände för en liten förändring, nu när jag redan har börjat att fixa och dona med allt annat. Förhoppningsvis blir det fin fint.
Det har blivit många förändringar de här senaste dagarna. Ny frisyr, "nytt rum" (omgjort rum), ny attityd, fått veta att det blir en ny skola, nytt av mycket.
På tal om skola, så hade jag en konstig dröm om gymnasiet inatt. Intel äskig eller något sådant, utan bara allmänt konstig (fast jag var väl det konstigaste i drömmen).
Den utspelade sig i alla fall första dagen på gymnasiet. Jag hade haft full panik med att klä på mig rätt kläder och matcha allt så jag hade dragit över på tiden, rejält. När jag hade målat på ett gräsligt lila nagellack som skulle matcha tröjan kom jag på att tröjan inte matchade jackan. Resultaten blev att jag drog på mig ett grönt linne, som var ganska snyggt faktiskt men det skar sig med naglarna. När jag var klar hade jag missat bussen men kom ändå på något sätt tidigare än jag skulle till skolan (har ingen aning om hur det gick till). Eftersom jag inte skulle börja när jag kom så tänkte jag att jag kunde haka på något annat gäng. Så jag gick till Barn och Fritid gänget och var med på deras första lektion, som var i ett litet kopiator rum med prickiga väggar i olika bruna nyanser. Jag var med på deras upprop och lyckades övertala lärarna att jag skulle gå i den klassen. När det väl började bli dags för min lektion var jag tvungen att ta mig ut därifrån, så jag ursäktade mig, mumlade något om toaletten och sprang ut i korridoren, men när jag kom ut fick jag dåligt samvete och smög tillbaka in och berättade att det hade blivit ett missförstånd och jag var tvungen att hitta till min lektion. När jag väl hittade min klass stod dom utanför en ishockeyrink och klev på en buss, samtidigt som alla sjöng USAs national sång. Precis när jag skulle på träffades jag av en tennis boll som någon skjutit ut från ishockeyrinken. And I woke up!
Nu har Marie, me, myself and us, förcrivit dom 25 minuterna färgen skulle vara i håret. Ska gå och skölja ur det så får vi se hur det blir.


Marie *Krax*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback