Marie fredags lista - Att göra inför gymnasiet

Även fast jag inte är orolig, inte bryr mig (så mycket) om kläderna,och allt sånt där jag drog upp i förra bloggen, innebär inte det att jag inte behöver förbereda mig. Besides, det kan vara kul! Så vad finns det att göra nu då?

- Vända på dygnet
En mycket viktig punkt, som jag har försökt åstadkomma den här veckan... men har misslyckats. Så det blir en tvärvändning över helgen. Inge mer sitta uppe vem-vet-hur-länge, och inge mer sova till 10-11 *suck*. Men det behövs, och dessutom sover jag inte bort hela dagen. Mycket bra!
- Vara utomhus så mycket som möjligt
Vilket innebär att Marie är ute ur huset så snart som den här listan är färdig. Man måste njuta av de sista dagarna av frihet! Och finns det något bättre sätt att göra det än att njuta av det vackra vädret vi har välsignats med? Så promenader, cykel turer, kanske något bad om jag kan dra med mig någon. Ja, fånga de sista vackra dagarna helt enkelt!
- Försöka skriva lite
Efersom jag har fått nada skrivet i min bok, kan det vara en bra idé att försöka komma på något att skriva. Så jag i alla fall har något att visa upp för... någon som är intresserad. Jag har idéer! Det är i alla fall bra. Jag har lyckats med något! Men hur jag ska få in alla idéer i själva boken... ja det är en annan sak.
- "Planera" busstiderna
Så jag slipper springa runt på måndag morgon i full panik och inte veta vilken buss jag ska ta in. Vilken buss jag tar hem kollar man självklart när man är på stan, så det är lugnt (bara Marie kommer ihår att ta med sig busslistan). Jag kan även försöka lägga busstiden så jag kommer in samtidigt som Häggenås gänget. På så sätt slipper jag gå runt själv innan klass... utdelnings... call it whatever, saken börjar.
- Försöka bli av med förkylningen
Helt. Den har börjat försvinna, men är inte borta helt.Men enligt doktorn ska man dricka ljummet vatten, eftersom det lenar i halsen och tar bort slemmet. Inte te, inte honungsvatten, inga halstabletter, inte ens en sketen glass, utan ljummet vatten! Sen kan man väl så klart dra till med några huskurer, för det kan ju hjälpa. Man vet aldrig. Men desvärre tror jag att jag måste undvika min familj ett litet tag, eftersom dom kan smitte ner mig så jag blir förkyld igen. Men jag kan ändå vara med dom... bara inte så nära.
- Lägga ut kläderna jag ska ha
Jag vet att jag sa att moi bara skulle dra på sig något på måndag, men tyvärr funkar inte jag så. Jag kommer lägga ut dom på söndag kväll. Jag har gjort misstaget när jag gick på Treälvsskolan att inte lägga fram de kläder jag ska ha på måndag. Detta slutade icke bra. Som morgontrött tänker jag inte bra. Färger, storlekar och mönster går inte ihop i min hjärna och jag står som ett fån och undrar vad jag ska ha på mig... it's a curse. Så kläderna kommer att väljas på söndag kväll för säkerhets skull.
- Städa
Har ingenting med skolan att göra, men jag måste städa. My room looks awful. Det är tur att min familj är sjuk så att inga kompisar kommer hem till mig. Geez! Nej, det kan jag fixa idag efter att jag har varit ute. Pluss att jag ska... dammsuga övervåningen eller städa toaletten? Jag vet inte vad jag ska göra den här veckan. Kan hända att det blir båda nu när syrran går i gips.
- Fixa min dörr
Från ängla-affischen till en dörr med sommarminnen. You see, Marie har plockat på sig saker från olika events hon har varit på i sommar (det mesta från yran), så det ska nu hängas upp på dörren och bli en wall-of-summervacation-2007. Tror även att jag ska printa ut en del foton från avslutningskvällen. De blir nog fin fint, ska ni se.
- Handla saker
Skulle ha stått här, men det är ju som sagt klart nu. Skönt! Det ända jag, kanske, måste köpa är en loggbok. Vi ska tydligen få en på skolan, men enligt mina källor är den inge bra. Så jag får helt enkelt se om den duger eller ej. Och om den inte duger köper me, myself and I en ny! Hittade några stilfulla på stan, så jag kan ha dom i tanken tills vidare.
- Bara ta det allmänt lugnt
Fast samtidigt ha ett "håll-igång" och göra saker. Med andra ord, jag kommer göra saker i ett lugnt tempo. Tror jag ska ringa runt till några buddies och se vad dom har för sig. Förhoppningsvis finns det någon stackars sate som kan tänka sig att vara med Marie... lilla jag. Konstiga jag. Om inte så blir det väl jag, min mp3 och vägen. Långa promenader är härliga, så dom kan jag ta många av. Om någon känner för att följa med är det bara att kontakta mig på något sätt. Jag tar gärna emot något litet sällskap på vandringen.

Men ut ska man! Fånga den här vackra solen som lyser på oss idag (om man inte sitter inomhus vill säga). Så antingen är jag ute och cyklar eller går ett tag, om ni vill ha tag i mig. Om inte... big mistake.


Marie *Burken*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback