Ett totalt lugn

Så skolan börjar alltså snart. Det märks, tydligt! 50% av alla affärerna i stan (inte en exakt siffra, men lev med det) skriker ut meddelandet med skyltar och bilder och allt! Detta gör en viss Marie lite lätt irriterad eftersom hon vill ha sin sista veckas sommarlov utan att bli påmind om det hela tiden! Men tack vare vissa saker, och vissa personer, får man lätt tankarna åt annat håll.
T.ex. gick man med Pling på stan igår, vilket var något... underhållande (haha!). Vi handlade iof skolsaker, men det gjorde absolut ingenting! Det var bara härligt. Speciellt den där smörgåstårtan *mums*. Och jag är nu förberedd för gymnasiet, med penna, sudd, skrivhäften (i matchande färger, believe it or not) och något snygga post-it lappar.
För er som inte vet det kan jag informera att jag älskar post-it lappar! Gosh, what a great invention.
Och dessa något snygga post-it lappar matchar på sätt och vis min väska också (kom jag på när jag hade köpt dom). Så nu kommer alla tycka jag är något annorlunda som håller på att matcha alla mina skolsaker, men det är typiskt moi.
Fick även mitt busskort igår... eller var det i förrgår? Nej, det var igår. Det ligger vackert instoppat i mitt plåtetui, med en något skakig påskrift på baksidan. Jag vet inte varför (kan ha varit p.g.a. hostan), men när jag skulle skriva mitt efternamn började hela handen att skaka... men det får dom leva med. Jag kan erkänna att få ett busskort kanske inte är så speciellt, men jag har aldrig haft ett busskort... skol-busskort. Fast det är fortfarande inte så speciellt, men det tar en ett steg närmare skolan. Vilket även det "vackra" välkomst brevet jag fick i... gah, vem minns dagarna posten anlände! Måndags, säger vi. Jag fick brevet i måndags! Det tar en även ett steg närmare skolan.
So here I come!
... soon!

Och här kommer sanningen gott folk:
Jag är inte ett dugg nervös.
I feel nothing! Nada zipp doodle-doo! Jag är totalt lugn. För vad finns det att vara orolig för? Säkert 1 000 saker, men dom stör mig helt enkelt inte. Jag är inte ett dugg orolig. Inte ens min förkylning stör mig. Jag kan komma på skolan och hosta lungorna ur mig första dagen, för alla har vi varit förkylda! Så det blir väl itne precis dagens löpsedel om jag kommer på skolan och är förkyld. Det kommer att gå fin fint.
Och klädvalet (denna väldigt diskuterade punkt som även jag gått runt och pratat om) ligger just nu och vilar. Jag får se vad jag drar på mig. Min syster har förklarat för mig oh-så många gånger att Wargentinsskolan är en mode skola, och man måste klä sig efter modet, och att det är jobbigt etc. etc. Men det stör mig inte heller. Jag tror att en del blir mer imponerad om det kommer en som inte har hoppat rätt ur en mode katalog och därför "sticker ut" från 90% av resten av eleverna på skolan. Jag tänker inte bli någon jävla "stil bög" bara för att jag har bytt skola! Jag tänker klä mig som jag alltid har gjort, och om någon stör sig på det skiter jag totalt i dom. För som jag har sagt hela tiden:
Om det är någon som inte tycker om den jag är, skiter jag i dom. Dom är helt enkelt inte värd min tid!

Så Marie tänker njuta av den här helgen så gott det går. Ha kul, äta gott, sova mycket och behålla mitt lugn. På så sätt kommer jag ha energi att börja på måndag och humör att träffa nytt folk.
Call me, annars kan det hända att jag ringer dig!
Ha de'


Marie *Skrämmande Läskig*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback